Yamaha Sidewinder SRX LE EPS 2024

Speed & style from head to snow.

En av världens snabbaste serietillverkade snöskotrar, en maskin som ger dig en adrenalinkick utan motstycke. Den unika Genesis 998-turbomotorn och en superavancerad elektronisk fjädring tillsammans med vårt avancerade EPS-system (elektrisk servostyrning) gör den till den en av de snabbaste på snö idag. 2024 års Sidewinder SRX är en hyllning till den legendariska SRX från 1980 med unik färgsättning i mycket begränsad upplaga.

063-391 77 00

Funktioner

Yamaha Electric Power Steering (EPS)
Den elektriska servostyrningen EPS ger betydligt lättare styrning som sparar kraft och ger ökad styrprecision. Den senaste generationens EPS-system är ännu mer imponerande och Sidewinder SRX LE EPS gör det mesta av sin lägre vikt och andra tekniska framsteg så att du får en smidig, avkopplande körupplevelse som inte kan jämföras med något annat.
Genesis Turbo 4-taktsmotor på 998 cc.
Den här smidiga och flexibla maskinen med 3-cylindrig turbomotor presterar all effekt du kan önska oavsett höjd över havet. Det är den mest avancerade och kraftfulla 4-takstmotorn som någonsin har lanserats i snöskoterbranschen. Den har massor av vridmoment och dragkraft i hela varvtalsregistret och svarar direkt på gasen. En äkta kraftrevolution med över 180 hk!
Yamaha YSRC-kopplingssystem
Våra YSRC-variatorer är byggda för att klara det stora vridmomentet och den enorma effekten i våra trecylindriga Genesis® Turbo på 998cc. Variatorerna växlar upp extremt snabb och likaså backshiften. Hållfast material, effektiv kylning och finjusterade inställningar garanterar att variatorremmen håller längre och kräver mindre underhåll.
ARCS-fjädring fram – FOX® 1.5 ZERO IQS -dämpare
De lätta spindlarna i ARCS-fjädringen (Advanced Rolling Centre Suspension) samarbetar med de intelligenta Quick Shift FOX® 1.5 ZERO IQS-stötdämparen som är elektriskt justerbar och erbjuder ultrakänsliga köregenskaper. Resultatet är en extremt robust fjädring som är byggd för att hantera vilken snabb led som helst, hur krävande den än är.
"Stryke"-skida med enkel köl
Den Yamaha-designade enkelköls-skidan ger en svårslagen kombination av lätt styrning och exakta köregenskaper i en rad olika snöförhållanden. Unika skidstål förbättrar styrresponsen och det speciella skidgummit bidrar till att skidans tryckpunkt mot underlaget blir idealiskt. Justerbar spårvidd.
Dual Shock SR 137 boggie
Sidewinder SRX LE EPS ger dig imponerande möjligheter till enkla justeringar tack vare FOX® iQS-stötdämparna och torsionsfjädringen.
Fox® Zero iQS-stötdämparpaket
Fox® Intelligent Quick Shift-stötdämpare (iQS) – fram och på den bakre stötdämparen i boggin – kan justeras under körning med knappen på styret. Fjädringen kan justeras i tre olika snabblägen som gör skillnad, från mjuk till fast, med en reaktionstid på mindre än en sekund! Föraren kan därför genast justera fjädringens "känsla" efter det aktuella underlaget och snöförhållandena. När den väl är aktiverad visas stötdämpningsinställningen tydligt på den digitala instrumentpanelen.
Ripsaw-matta med låg profil från Camso®
Den smidiga SRX använder en lättdriven fullclippad drivmatta med låg profil som är 137 " lång och 1" hög . Den låga kamhöjden ger betydligt mindre friktion i höga hastigheter, medan den fullclippade mattan minskar friktionen för maximal prestanda vid topphastigheter. Dessutom minskar den låga kamhöjden tyngden och belastningen på mattan för ökad hållbarhet och prestanda i höga hastigheter.
Instrumentpanel med dubbla digitala skärmar
Flera sensorer övervakar och mäter motordata konstant och ger viktig information till föraren. Förutom hastighet, varvtal, bränsle, oljetemperatur och -tryck kan även en rad andra data väljas. Till exempel en klocka med timräknare och körd sträcka. Till och med en höjdmätare!
J-hooks och styrhöjare
Den speciella lätta styrhöjaren i aluminium placerar styret på exakt rätt höjd för maximal kontroll. Det går även att justera vinkeln på styret för att ställa in det optimalt för din körstil. Det rakt vinklade styret underlättar manövreringen och ger exakt respons från framfjädringen.

Specifikationer

Ladda ner faktablad
  • Typ/Slagvolym

    4-takt, 998 cc

  • Cylindrar

    3-cylindrig

  • Kylning

    vätskekylning

  • Borrning och slag

    80.0 mm x 66.2 mm

  • Insugssystem

    Turbomatning med 41mm Mikuni EFI bränsleinsprutning, vätskevärmd

  • Insugsutförande

    2 ventiler

  • Tändsystem

    Digital TCI med TPS

  • Avgassystem

    2 ventiler, Avgasutblås bak

  • Koppling / växellåda

    YSRC variator, Variabel utväxling, Elektrisk backväxel, Kedjehus och kåpa i magnesium

  • Broms system

    Hydrauliskt bromssystem, radiell bromscylinder, skivbroms

  • Fjädringssystem fram

    Individuella dubbla A-armar

  • Främre stötdämpare

    FOX® 1.5 ZERO QS3

  • Fjädringsväg fram

    343 mm

  • Fjädringssystem bak

    Dual Shock SR 137 Torsion

  • Bakre stötdämpare

    HP Gas 1.5 / HP GAS 1.5

  • Fjädringsväg bak

    394 mm

  • Totalhöjd

    1,360 mm

  • Totallängd

    3,175 mm

  • Totalbredd

    1,230 mm

  • Drivmatta (tum) B x L x H (")

    15 tum x 137 tum x 1.0 tum

  • Drivmatta (mm) B x L x H (mm)

    381 mm x 3,480 mm x 25,4 mm

  • Mattyp

    Camso® Ripsaw™

  • Spårvidd cc

    1,064 - 1,090 mm

  • Bränsletanksvolym

    33.6L

  • Elektrisk

    standard

  • Backväxel

    standard

  • Hand/tum-värmare

    standard

  • Strålkastareffekt (W), typ

    60/55 W LED

  • Likströmsuttag

    standard

Finansiera din Yamaha Sidewinder SRX LE EPS med Santander Bank

Kontakta säljare