Yamaha Sidewinder S-TX GT EPS 2024

Ultimate touring power.

Det här fullfjädrade flaggskeppet har den toppmoderna Yamaha Genesis 998 cc turbomotorn och vårt avancerade Electric Power Steering-system (EPS). Den saknar motstycke vad gäller total prestanda och effekt och är på samma gång anpassad för snabb och sportig körning på skoterleder och längre turer.

063-391 77 00

Funktioner

Yamaha Electric Power Steering (EPS)
Den elektriska servostyrningen EPS ger betydligt lättare styrning som sparar kraft och ger ökad styrprecision. Den senaste generationens EPS-system är ännu mer imponerande och Sidewinder S-TX GT EPS gör det mesta av sin lägre vikt och andra tekniska framsteg så att du får en smidig, avkopplande körupplevelse som inte kan jämföras med något annat.
Genesis Turbo 4-taktsmotor på 998 kubik
Den här smidiga och flexibla maskinen med 3-cylindrig turbomotor presterar mest effekt av alla. Det är den mest avancerade och kraftfulla motorn som någonsin har lanserats i snöskoterbranschen. Den har massor av vridmoment och dragkraft i hela varvtalsregistret och svarar direkt på gasen. En äkta kraftrevolution i den ”riktiga” 180 hk-klassen
Redo för de mest fantastiska Touring-äventyren
Denna Sidewinder gör långa turer avkopplande – och tack vare den extra bränsletanken på 16 liter som ger en total kapacitet på 50 liter får du extra lång räckvidd på skoterleden. Det imponerande förvaringsutrymmet omfattar rymlig och praktisk fuktsäker tunnelförvaring med en uppvärmd väska för glasögon och personliga föremål samt två låsbara sidomonterade packboxar som är enkla att ta loss och återmontera.
Yamaha YSRC-kopplingssystem
Vår YSRC-koppling är byggd för att klara det stora vridmomentet och den enorma effekten i vår kraftfulla trecylindriga Genesis® Turbomotor på 998 kubik och över 180 hk. Utväxlingen sker smidigt och snabbt under alla förhållanden. Högsta kvalitet, effektiv kylning och finjusterade inställningar garanterar att variatorremmen håller längre och kräver minimalt med underhåll.
Asymmetrisk framfjädring med dubbla A-armar
En speciell egenskap för den här maskinen är den unika framvagnsgeometrin med övre och undre A-armar som är asymmetriskt monterade långt ifrån varandra i chassit. FOX® QS3-dämparna ger ultrasnabb respons, och är otroligt tåliga och starka för att tåla högt touringtempo.
Hög komfortnivå för både förare och passagerare
Superkomfort är rätt beskrivning – perfekt för längre touringäventyr. De bekväma dynorna har två värmenivåer och 12 V-uttag för både förare och passagerare där de kan ansluta sina uppvärmningsbara visir eller andra tillbehör. Pasagerardynan går snabbt och enkelt att ta bort när du vill köra iväg själv på en egen tur.
146" boggie med Dual shocks
Ställ in stötdämparna efter dina egna önskemål och få anpassad komfort både utanför och på leden, och vid körning i högre hastigheter. Med tre valbara snabbinställningar kan du enkelt justera fjädringen både fram och bak. Boggien bak är utrustad med HPG gasdämpare både i center och bak. "Overload" fjädrarna ger ökad komfort och fantastiska fjädringsegenskaper när du kör med passagerare.
"Camso® Cobra 1,6 tum/41 mm kamhöjd med extroverta drivhjul "
Camso® Cobra-drivmattan har valts ut speciellt för den här Sidewindermodellen, och ger fantastisk prestanda vid extrema förhållanden och tar körningen till en helt ny nivå. Specifikationerna är en kamhöjd på 1,6 tum/41 mm som levererar ett överlägset grepp och driv – speciellt på mjuk och lös snö i orörd terräng.
Stealth-handtagslayout
Den rena och funktionella designen gör den här maskinen logisk och enkel att köra. Alla reglage är grupperade inom räckvidd av vänster tumme, där i bland startknappen som också fungerar som reglage för att välja backväxel. Nödbrytarkontakten sitter till höger med en magnetisk koppling av utlösningslinan för extra säkerhet.

Specifikationer

Ladda ner faktablad
  • Typ/Slagvolym

    4-takt, 998 cc

  • Cylindrar

    3-cylindrig

  • Kylning

    vätskekylning

  • Borrning och slag

    80.0 mm x 66.2 mm

  • Insugssystem

    Turbomatning med 41mm Mikuni EFI bränsleinsprutning, vätskevärmd

  • Insugsutförande

    2 ventiler

  • Tändsystem

    Digital TCI med TPS

  • Avgassystem

    2 ventiler, Avgasutblås bak

  • Koppling / växellåda

    YSRC variator, Variabel utväxling, Elektrisk backväxel, Kedjehus och kåpa i magnesium

  • Broms system

    Hydraulisk skivbroms med radiell huvudcylinder / Bromsskivan monterad på drivaxeln.

  • Fjädringssystem fram

    Individuella dubbla A-armar

  • Främre stötdämpare

    FOX® 1.5 ZERO QS3

  • Fjädringsväg fram

    343 mm

  • Fjädringssystem bak

    Dual Load 146

  • Bakre stötdämpare

    HP Gas 1.5 / HP GAS 1.5

  • Fjädringsväg bak

    394 mm

  • Totalhöjd

    1,397 mm

  • Totallängd

    3,226 mm

  • Totalbredd

    1,270 mm

  • Drivmatta (tum) B x L x H (")

    15 tum x 146 tum x 1.6 tum

  • Drivmatta (mm) B x L x H (mm)

    381 mm x 3,708 mm x 41 mm

  • Mattyp

    Camso® Cobra 1,6

  • Spårvidd cc

    1,064 - 1,090 mm

  • Bränsletanksvolym

    33.6L + extra bränsletank

  • Elektrisk

    standard

  • Backväxel

    standard

  • Hand/tum-värmare

    standard

  • Strålkastareffekt (W), typ

    60/55 W LED

  • Likströmsuttag

    standard

Finansiera din Yamaha Sidewinder S-TX GT EPS med Santander Bank

Kontakta säljare