EURO5-kompatibel Blue Core-motor med 155cc
NMAX:s Blue Core-motor med 155 cc ger dig starkare acceleration och högre topphastighet vilket gör det här till den perfekta skotern för omkörning och för att ligga före den snabbare trafiken på motorvägen.
Den här EURO5-kompatibla motorn är också extremt tyst och ekonomisk, och med den större 7,1-liters bränsletanken kan du köra runt 300 km mellan tankningarna.
Sportig chassidesign
Yamaha tar den NMAX 155 till nästa nivå med en chassidesign med en snygg kåpa fram med dynamiska LED-strålkastare och inbyggda positionsljus – samtidigt som LED-baklampan och dess inbyggda främre och bakre blinkers förbättrar den förstklassiga looken och känslan hos Yamahas ultimata pendlarskoter.
CCU Communication Control Unit
NMAX är den första skotern som får tillgång till Yamahas nya Communication Control Unit (CCU) som håller dig uppdaterad och gör varje åktur ännu härligare. Hämta appen ”My Ride” till din smarttelefon och anslut via Bluetooth. Du får tillgång till en stor mängd tekniska uppgifter och information om körningen – och du kan till och med hitta din skoter med appens parkeringssökare!*
*Med hjälp av telefonens senast anslutna plats, inte GPS.
Smart Key-system
NMAX är en av de mest avancerade skotrarna i klassen och den levereras med Yamahas Smart Key-system som standardutrustning. Så länge du har din Smart Key med dig i fickan eller väskan kan du starta din NMAX utan nyckel för att spara tid och göra hela processen enklare och smidigare. Nu slipper du leta efter nycklarna på en mörk parkering sent på kvällen!
Hög ramstyvhet
Gömd bakom den dynamiska chassit spelar den höga styvheten i ramen en nyckelroll för att göra NMAX till en av Yamahas bästa stadspendlare. Den har en stor 7,1-liters bränsletank placerad i mitttunneln för att ge en balanserad viktfördelning för utmärkt manövrerbarhet. Chassi och kåporna ger en bekväm körställning med ökat vindskydd och minskat buller.
Antispinnsystem
NMAX har ett antispinnsystem som ger säkrare körning på lösa eller hala underlag.
När TCS känner att bakhjulet håller på att börja sladda minskar den tillfälligt bakhjulets drivkraft så att hjulet behåller sitt grepp och du kan köra tryggt i olika väder- och ytförhållanden.
Start & stopp
Genom att köra en sådan ekonomisk skoter bidrar du redan till att minska ditt koldioxidavtryck, och för att minska föroreningarna i städerna och minimera bränsleförbrukningen ytterligare är NMAX utrustad med ett start- och stoppsystem som aktiveras när du stannar vid trafikljus eller på trånga gator. När ljuset blir grönt släpper du bara på bromsen och vrider på gasen så startar motorn omedelbart.
Förvaringsutrymme under sadeln
NMAX är inte bara Yamahas sportigaste och mest dynamiska skoter i Urban Mobility-klassen, den har också en praktisk sida som gör den till den perfekta följeslagaren för arbete och fritid. Fäll upp dubbelsadeln för att nå det rymliga förvaringsutrymmet som är tillräckligt stort för att rymma din hjälm och andra personliga tillhörigheter när du parkerar.
Anslutna LCD-instrument
Den här förstklassiga men ändå prisvärda stadsskotern är utrustad med högteknologiska LCD-instrument som är kopplade till CCU. Den här anslutna displayen visar inte bara hastighet, avstånd, bränslenivå och temperatur. Den är också kopplad till CCU och har ikoner som börjar lysa när du får ett samtal, mejl eller sms - samt visar din smarttelefons batteristatus.
Eluttag och förvaringsutrymme fram
Tack vare den lättanvända CCU och ett brett utbud av MyRide-appfunktioner kan du vara fullt uppkopplad överallt på din NMAX - så att du aldrig missar ett viktigt meddelande från kollegor eller vänner. Det praktiska eluttaget gör att du kan hålla din smarttelefon fulladdad medan du kör, och i förvaringsutrymmet framtill kan du förvara dina personliga tillhörigheter skyddade från vädret.
Främre och bakre skivbromsar med ABS
NMAX:s premiumspecifikation inkluderar ett kraftfullt bromssystem med en bromsskiva på 230 mm fram och en skiva på 230 mm bak som ger dig gott om jämn och kontrollerbar bromskraft – och ABS-systemet förhindrar oavsiktliga hjullåsningar som kan inträffa om du trycker för hårt på bromsen på lösa eller hala underlag.